keskiviikko 28. elokuuta 2013

Matalalentoa

Maanantaina huristeltiin Kouvolan kautta Mikkeliin. Jossa huomattiin monestikin, että se on talviaika alkanut. Ilma oli erittäin kesäinen, mutta monien paikkojen aukioloajat olivat jo talviajassa.
Mutta tiistaina tuli kävellytettyä Zeljkoa pitkin kesäistä Mikkeliä, näkipä nyt sen mitä Mikkelissä oli nähtävää. Eipä juuri mitään. Parasta antia oli ehkä Kalevankankaan maastot koirien kanssa.
Z koulutteli, minä ja Juha käytiin asioilla ja kyläilemässä. Yötä myöten kotiin, haukotus.

Eilen Janitalla treenaamassa. Viuhkakin pääsi, kylläkin Timpan kanssa. Oli kuulemma mennyt ihan ok. Vahva ja nopea.
Voltin kanssa meni ihan kivasti. Ei sitten yhtään rimaa, huippu puomi (kisoihin tuollaiset, kiitos!), pähevää muutenkin. Kun muistaisi ne linjat, ne linjat. Ja tiukoissa leikkauksissa puskea päälle vaan.
Mun mussukka muutenkin, ällöä lällyttelyä nyt, mutta kuinka voikaan koira olla ihana. Rytmi tuntuu olevan nyt kohtuullisesti yksissä, vielä on paljon hiomista, mutta parempaan päin. Joitakin valintoja vois tehdä toisin, mutta pääosin kaikki toimii ja on hyvät.
Prim. Voi että kuinka vaikeaa on ohjata pentua hyvin! Se kun ei anna mitään anteeksi, kun ei vaan vielä osaa. Mutta kun teki asiat oikein, niin se meni vaan oikein.
Hullu pupsi teki keinunkin... lentämällä ja häntä ei edes laskenut. Tämä siis täysin ilman lupaa ja kontrollia.

Käytiin vielä lenkillä Elinan ja lauman kanssa. Mukavaa pitkästä aikaa höpistä naamatusten. Prim joutui hihnaan, sen irtoamissäde oli turhan iso minun makuuni vieraassa paikassa. Ei auta lapsen selittää, että kun noi muutkin.

Illalla Zeljko sanoi, ettei hänellä ole edes sanoja Pirkolle (jota koulutti iltapäivällä) ja Voltille. Ne on niin hienoja ja nopeita. Tietysti eihän se voi minulle Voltista muuta sanoa ;o) Mutta onhan ne hienoja juu. Yritetään olla mukana.
Pätmän sai kehuja myös. Paljon potentiaalia, hassu ja höpsö. Mutta lupaava ja nopea, kääntyy hyvin. Treeniä vaan.

Kauhian monella koiralla on omat laulut. Minä en ole oikein löytänyt Voltille, mutta nyt taisin vahingossa bongata sopivan.

Gimmel

Sä oot aina ensimmäinen
mukaan tahdo ehtiä en
etkä aio viikkoa oottaa
sata näyttää mittaris sun
minä vasta kun innostun
et mua vauhdissa huomaa

kun pitää kiitää
liitää ajoissa pois

liian nopea mulle
hidastetulle radalle jään
taidat olla liian vaikea pakkaus
näin nopea rakkaus sekoittaa pään

liian nopea mulle

mä en aina otetta saa
mut sulla riittää virtaa
tuut jälleen ekana maaliin
vähän voisit jarruttaa näin
muuten kääntyy tää väärin päin
mä lähden hitaammin käyntiin

sä voit rajoittaa
koittaa ettet vaan ois

liian nopea mulle
hidastetulle radalle jään
taidat olla liian vaikea pakkaus
näin nopea rakkaus sekoittaa pään

enemmän aikaa
muuten tää taika katoaa

Liian nopea mulla
hidastetulle radalle jään
liian vaikea pakkaus
näin nopea rakkaus sekoittaa pään

Liian nopea mulle... 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti