sunnuntai 26. toukokuuta 2013

NXL sunnuntai

Me leijutaan niin ja katsotaan milloin pudotaan ;o)
Olin lauantaina lievästi kauhistuneena katsonut Mikon rataa. Ettei tulla ikinä koskaan milloinkaan selviämään ja ehtimään pariin paikkaan. Elinankaan rata ei näyttänyt miltään hyvän mielen radalta. Minua heko myös hiukan mietitytti ne 65cm rimat, huoh. Onneksi pohja oli loistava Purina Centerin pohja (ja nyt kun Voltti on melkein aina treenannut vain hyvillä keinonurmipohjilla niin hiekka on hankala...).
Mutta. Me pääosin onnistuttiin hyvin. Minä ehdin, Voltti teki ja meni. Siis välillä tuollainen koira, jonka voi vaan lähettää tekemän tehtävänsä ja tietää sen ottavan ne esteet siitä väliltä ilman erikoisia kommervekkejä, on enemmän kuin kullanarvoinen.
Mikon radalla en edes, noloa, tutustunut kunnolla puolenvälin jälkeen rataan kun olin niin varma ettei vaan päästä siitä eteenpäin. Mutta me niin päästiin! Ja loppuun saakka heti ekalla pätkällä. Pätkissä kyllä, mutta silti. Ei riman rimaa, Voltti oli jopa liian kiltti. Se ohjautui, teki niinkuin pyydettiin jne.
Jos itse en osannut ohjata, niin se ei ollut kyllä sen vika.
Ja minä juoksin! Oikeasti ja paljon. Niin että keuhkoihin sattui. Tosin just nyt siihen ei taideta kauheasti tarvita...
Olin _niin_ onnellinen.

Olin jo ihan varma, että Elinan treeniä ei vaan enää pystytä, osata ja jakseta. Mutta me jaksettiin, osattiin ja pystyttiin. Olkootkin, että tietenkään ei me sitäkään treeniä nollana vedetty, mutta eipä tainnut moni muukaan jos kukaan.
Nyt Voltti oli jo superkiltti ja sai sillä kiellon "pienellä" jarrulla. Oho. Eikö mun tarvitsekkaan enää niin jarruttaa joka helkatin välissä. Yhdellä hypyllä valahti pitkäksi aina, mutta nyt on pakko sanoa, ihan sama. Me saatiin se rata läpi, kylläkin iik ja apua-kohdalla. Mutta kun se meni oikein, niin ei saa valittaa. Pakko vaan opetella taistelemaan ja tekemään.
Myönnettäköön, että puomi meni läpijuoksuksi kun ei enää keuhkon pohjilta tullut ääntä.

Muutamien ohjausteknisten juttujen lisäksi tuli vahvistusta, että pitää vaan jatkaa, mennä ja uskaltaa. Hiukan mietintää ja ajatusta mukaan :o)

Niin hieno viikonloppu! Niin parhaat kouluttajan ja meillä on niin hyvä treeniryhmä! Henki oli ehkä jopa hiukan vallaton ;o) Ja muutkin, paljon tsemppausta, höpinää ja löpinää. Parhaat treenit kyllä tuli noiden loisto kouluttajien lisäksi huippuseurasta.
Agi Seiskaa odotellessa, iso kiitos ihan kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti